نکات تایپوگرافی در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

رعایت یک سری نکات تایپوگرافی در طراحی سایت باعث می شود تا این هنر در بهبترین شکل ممکن در طراحی یک سایت خود را نشان دهد. تعداد نکات تایپوگرافی در طراحی سایت همیشه در حال افزایش هستند. با این حال در این مقاله قصد داریم تا به صورت خلاصه به چند عدد از این نکات تایپوگرافی در طراحی سایت بپردازیم.

 

رعایت کدام نکات تایپوگرافی در طراحی سایت بسیار حائز اهمیت هستند ؟

  • خوانایی: مهم ترین مورد از نکات تایپوگرافی در طراحی سایت خوانا بودن آن می باشد. دقت کنید که هیچ گاه خوانا بودن یک نوشته را فدای یک فونت بهتر نکنید. طبیعتا اگر نوشته ای خوانا نباشد، هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت.
  • عدم استفاده از چندین فونت: یکی دیگر از نکات تایپوگرافی در طراحی سایت که بسیار مهم می باشد، عدم استفاده از چندین خانواده ی فونت می باشد. این باور بسیار غلط می باشد که برای یک سایت می توان از چندین خانواده ی فونت استفاده شود. در بیشتر مواقع، در یک سایت حداکثر بیشتر از 2 خانواده از فونت استفاده نخواهد شد. برای ایجاد تنوع که خود یکی از نکات تایپوگرافی در طراحی سایت به شمار می رود، سعی کنید از تغییر اندازه و اشکال همان خانواده از فونت استفاده کنید.
  • سبک فونت دست نویس: یکی از بهترین نکات تایپوگرافی در طراحی سایت استفاده از فونت های دستنویس می باشد. فونت های دست نویس جلوه ای خاص و زیبا به سایت میبخشند. با این حال به خاطر سخت بودن در خوانایی این فونت ها، سعی کنید از آنها فقط در کلمات بزرگ و کوتاه بر روی لایه عکس ها استفاده کنید. استفاده از این فونت ها به صورت زیاد تاثیر بسیار منفی ای بر روی سایت خواهد گذاشت. همچنین سعی کنید در این گونه فونت ها از رنگ های مختلف استفاده کنید. بیشتر اوقات رنگ سفید و یا مشکی برای آنها مناسب می باشد.

متن قبل: تایپوگرافی در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت""طراحی سایت حرفه ای""طراحی سایت فروشگاهی""طراحی سایت شرکتی""شرکت طراحی وب سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: