تایپوگرافی در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

حتما تاکنون با اسم تایپوگرافی در طراحی سایت برخورد داشته اید. با وجود نقش پررنگ و تاثیرگذار تایپوگرافی در طراحی سایت، هنوز بسیاری هستند که مفهوم این واژه را نمی دانند. در این مقاله به صورت خلاصه در مورد تایپوگرافی در طراحی سایت توضیح خواهیم داد.

تایپوگرافی در طراحی سایت به چه معنا می باشد ؟

تایپوگرافی در طراحی سایت به معنای نوعی هنر می باشد که در آن طراح تلاش می کند تا با تغییر عناصر متن مانند اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این قبیل زبان بصری برای تایپ به وجود آورد. امروزه افزایش رزولوشن دستگاه ها، افزایش سرعت اینترنت و ابزارهای پیشرفته در دسترس طراحان، باعث پررنگ تر شدن تاثیر تایپوگرافی در طراحی سایت شده است و به نوعی باعث ایجاد یک عصر طلایی تایپوگرافی در حال حاظر شده است.

با استفاده از تایپوگرافی در طراحی سایت می توان تجربه ی بسیار خوبی در بازدید از سایت برای کاربر رقم زد. چراکه جلوه بخشی به سایت همیشه به واسطه ی استفاده ی زیاد از تصاویر و یا تمرکز فقط بر روی تصاویر بدست نمی آید. استفاده از تایپوگرافی به شکلی درست، باعث ایجاد نو آوری و القای حس خاص بودن یک سایت به کاربر می شود.

استفاده از تایپوگرافی در طراحی سایت باعث فراهم کردن فرصتی مناسب برای نمایش هویت برند می شود. بدین صورت که می توان در توضیح هویت برند با بکارگیری یک فونت جذاب و مرتبط، کاربر را به خواندن آن مطلب ترغیب کرد. همچنین درواقع تایپوگرافی می تواند ابزاری برای ایجاد سلسله مراتب بصری نیز باشد. مثلا تایپوگرافی به نوعی یکی از موارد پایه ای در CTA محسوب می شود و بکارگیری CTA نیازمند به بکارگیری از تایپوگرافی می باشد. از دیگر فواید تایپوگرافی نیز می توان به ارتقا و بهبود کیفیت محتوای متنی اشاره کرد. چرا که محتوای متنی به صورت کلی کمی یک نواخت می باشد و با استفاده از هنر تایپوگرافی در آن، این یک نواختی از بین خواهد رفت.

متن بعد: نکات تایپوگرافی در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت""طراحی سایت حرفه ای""طراحی سایت فروشگاهی""طراحی سایت شرکتی""شرکت طراحی وب سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: