مشکلات کاربری در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

وجود برخی مشکلات کاربری در طراحی سایت باعث کاهش عملکرد و تاثیرگذاری سایت می شود. به همین منظور، شناسایی اینگونه مشکلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم تا درمورد بعضی از این مشکلات توضیح دهیم.

مهم ترین مشکلات کاربری در طراحی سایت چیست ؟

  • مناطق قابل کلیک کوچک: یکی از مشکلات کاربری در طراحی سایت که معمولا وب سایت ها با آن روبرو می شوند مناطق قابل کلیک کوچک است. لینک ها طراحی می شوند تا بر روی آنها کلیک شود و بتوان از آنها به آسانی استفاده کرد و باید اطمینان حاصل شود که تمام لینک ها به آسانی قابل کلیک هستند. دلیل اهمیت این موضوع چندان دقیق نبودن حرکت دست با ماوس است. یک ناحیه قابل کلیک باعث می شود نشانگر ماوس به راحتی بر روی لینک قرار گیرد. برای اطمینان از اینکه دکمه مناسبی برای کلیک طراحی شده است باید از لینک بزرگی استفاده شود.
  • صفحه بندی اشتباه برای هدف اشتباه: یکی دیگر از مشکلات کاربری در طراحی سایت صفحه بندی اشتباه می باشد. صفحه بندی به تقسیم بندی محتوا به چندین صفحه اشاره دارد. این مسئله از مشکلات کاربری در طراحی سایت،اغلب در وب سایت هایی یافت می شود که دارای لیست های طولانی از اقلام هستند، برای مثال، محصولات یک فروشگاه یا تصاویر در یک گالری.

استفاده از صفحه بندی برای اجتناب از این نوع مشکلات کاربری در طراحی سایت حساس است. زیرا نمایش موارد بیش از حد در یک صفحه ممکن است باعث شود که صفحه به سرعت دانلود شده و پردازش شود. اما راه دیگری برای اجتناب از این مشکلات کاربری در طراحی سایت وجود دارد که صفحه بندی امروزه در وب سایت ها استفاده می شود. صفحات محتوا، مانند مقالات وبلاگ، گاهی به چندین صفحه تقسیم می شوند.

بعید است که یک مقاله آنقدر طولانی باشد که نیاز به صفحه بندی داشته باشد و در بیشتر موارد برای افزایش نمایش در صفحات از آن استفاده می شود. از آنجا که تعداد زیادی از وبلاگ ها و مجلات درآمد خود را از طریق تبلیغات بدست می آورند، مشاهده تعداد صفحات بیشتر آمار مشاهده از سایت را افزایش می دهد.

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت""طراحی سایت حرفه ای""طراحی سایت فروشگاهی""طراحی سایت شرکتی""شرکت طراحی وب سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: