بررسی نمونه های موفق طراحی سایت طب سنتی
نوشته شده توسط : hiwebex

در حوزه طب سنتی امروزه شاهد نمونه های بسیار موفق و خوبی هستیم. با بررسی نمونه های موفق طراحی سایت طب سنتی ،سعی کرده ایم تا در این مقاله به نقد اینگونه سایت ها بپردازیم. بررسی این سایت ها بر اساس 3 دیدگاه مختلف بصری ، کاربردی و ساختاری می باشد.

بررسی نمونه های موفق طراحی سایت طب سنتی بر اساس 3 دیدگاه

  • دیدگاه بصری: در این دیدگاه درواقع نکات مثبت و چشمگیر یک سایت از نظر ظاهری ذکر میشود.
  • دیدگاه کاربری: نکات مثبت درباره تجربه کاربری و راحتی کار با یک سایت از دید یک کاربر در این قسمت ذکر میشود.
  • دیدگاه ساختاری: تمام نکات مثبت درباره پیکر بندی، سرعت سایت، بخش بندی و جایگیری عناصر در این بخش گفته میشود.

بررسی نمونه های موفق طراحی سایت طب سنتی دانشگاهی

  • Husson University : این سایت یکی از نمونه های موفق طراحی سایت طب سنتی میباشد که متعلق به یک دانشگاه معتبر و دارای درجه کیفی بالا در آمریکا می باشد. طراحی سایت این دانشگاه بسیار خلاقانه می باشد. در ادامه به بررسی این سایت از جنبه های مختلف میپردازیم.
  • دیدگاه بصری: به محض ورود به این سایت ویدیو اسلایدری بزرگ که درباره امکانات دانشگاه می باشد بسیار جلب توجه میکند. ویدیو با کیفیت و بسیار خوب فشرده سازی شده است تا در سرعت بارگزاری سایت تاثیر منفی نداشته باشد. استفاده از افکت های تصویری در طراحی سایت این دانشگاه، با حرکت موس روی عناصر (Hover) بسیار خلاقانه می باشد. همچنین تمامی قسمت ها به خوبی از هم جدا شده اند و تفکیک اطلاعات و بخش بندی به صورت بسیار جذابی صورت گرفته است. رنگ بندی این سایت بسیار با هدف آن، که آموزش علوم سلامت بویژه حوزه طب سنتی می باشد همخوانی دارد. همچنین امکان فوق العاده تجربه واقعیت افزونه و همچنین پانامرا در این سایت لحاظ شده است.
  • دیدگاه کاربری: در مورد تجربه کاربری طراحی سایت این دانشگاه می توان به منوی کارامد آن که به صورت پیشفرض بسته می باشد اشاره کرد. البته این سایت با درنظر گرفتن گروه سنی بازدیدکننده ها تصمیم به مخفی کردن منو در وهله اول گرفته است و منوی باز شده حاوی اطلاعات و امکانات فراوانی می باشد. همچنین موارد مهم به صورت پیشفرض به صورت یک نوار در بالای اسلایدر قرار گرفته اند. دسترسی به دیگر آیتم ها نیز در قسمت فوتر فراهم شده است. دسترسی شبکه های اجتماعی نیز در فوتر به صورت زیبا و کارامدی طراحی شده اند.
  • دیدگاه ساختاری: ساختار سایت بسیار استاندارد و بهینه می باشد. در طراحی سایت این مرکز اصول استاندارد سازی یک سایت به خوبی رعایت شده است. یکی از بهترین ویژگی های ساختاری این سایت ریسپانسیو بودن بسیار خوب آن و همچنین طراحی نسخه موبایل به صورت مجزا برای سایت می باشد. همچنین ساختار در تمامی صفحات سایت با تناسب بسیار عالی و مناسب رعایت شده است.

 

  • Five Branches University: این دانشگاه نیز یکی دیگر از نمونه های موفق طراحی سایت طب سنتی می باشد. طراحی سایت این دانشگاه به صورت چشمگیری بهینه شده می باشد. در ادامه به بررسی این سایت از 3 دیدگاه مختلف میپردازیم.
  • دیدگاه بصری: در طراحی سایت این مرکز از یک اسلایدر ساده و بدون افکت خاص استفاده شده است. تصاویر کاملا به صورت اختصاصی تهیه شده اند و در اسلایدر گنجانده شده اند. استفاده از رنگ در این سایت بسیار هنرمندانه می باشد. به دلیل اینکه حوزه فعالیت این سایت طب سنتی چینی می باشد، از رنگ قرمز که بسیار با فرهنگ و این حوزه همخوانی دارد استفاده شده است. استفاده از نقش های هنری مرتبط با فرهنگ و این حوزه نیز جلوه بسیار زیبا و به یاد ماندنی ای به سایت داده است.
  • دیدگاه کاربری: تجربه کاربری در این سایت بسیار ساده و لذت بخش می باشد. آیتم های اضافه از نوار منوی بالایی صفحه حذف شده اند و تنها موارد حیاتی در منو گنجانده شده اند. اطلاعات تماس، امکان تغییر زبان و همچنین نوار جستجو در جای مناسبی قرار گرفته اند و دسترسی به آنها بسیار ساده می باشد. باقی آیتم هایی که از اهمیت کمتری برخوردارند به صورت زیبایی در فوتر قرار گرفته اند. البته در قسمت بالایی فوتر نیز میتوان موارد بسیار خوبی مثل معرفی کلینیک های معتبر و امکانات آموزشی مختلف را مشاهده کرد.
  • دیدگاه ساختاری: ساختار در این طراحی سایت به خوبی رعایت شده است. سایت از ویژگی ریسپانسیو بودن بسیار خوب و همچنین جدا سازی مطالب به صورت کاملا مشهود بهره میبرد. همچنین به دلیل کوچک بودن اسلایدر، در قسمت سمت راست اسلایدر اطلاعات بسیار مهم تری از سایت مثل دوره های آموزشی، اخبار و وقایع مربوطه قرار گرفته است که این نیز خود به ساختاربندی مناسب این سایت اشاره دارد. به دلیل ساختار مناسب و بهینه سازی درست، سایت از سرعت بارگزاری بالایی نیز برخوردار می باشد.
  • Yo Sun University: این دانشگاه یکی از نمونه های موفق طراحی سایت طب سنتی دانشگاه های آمریکا می باشد. در ادامه به بررسی سایت این دانشگاه از 3 دیدگاه مختلف می پردازیم.
  • دیدگاه بصری: اولین چیزی که از نظر طراحی سایت دربدو ورود به سایت نظر کاربر را جذب میکند وجود یک اسلایدری که در نوع خود خاص می باشد، است. تصاویر در این اسلایدر با افکت fade به صورت بسیار آهسته عوض میشوند و حس آرامش را به کاربر منتقل میکنند. همچنین رنگ بندی در طراحی سایت بسیار مناسب می باشد و با حیطه طب سنتی بسیار همخوانی دارد. با این که از افکت Hover بر روی تصاویر استفاده نشده است، به کاربردن تصاویر با رنگ بندی مناسب در جای مناسب جلوه خوبی به سایت بخشیده است.
  • دیدگاه کاربری: تجربه کاربری در این سایت بسیار خوب می باشد. یکی از مهم ترین مسائل در این باره طراحی منوی مناسب در قسمت بالایی سایت می باشد که آیتم ها به صورت بهینه و به زیبایی در آنها گنجانده شده اند. همچنین دکمه جستجو در جای مناسبی تعبیه شده است و دسترسی به آن راحت می باشد. اطلاعات تماس نیز به صورت ثابت در بالای سایت قرار گرفته است و همچنین تمامی موارد و امکانات مورد نیاز در قسمت فوتر سایت قرار گرفته است که این یک امتیاز به حساب میاید.
  • دیدگاه ساختاری: این سایت از ساختار بسیار خوبی بهره می برد. طراحی ریسپانسیو و منوها در اندازه کوچکتر این امکان را به سایت داده است تا بتوان در هر سایزی از صفحه نمایش بتوان استفاده بهینه را از سایت کرد. همچنین سایت از سرعت نسبتا بالایی در بارگزاری برخوردار می باشد و جداسازی اجزای مختلف سایت به خوبی صورت گرفته است.

 

  • Cyberjaya University and college: این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه علوم سلامت و طب سنتی در مالزی به حساب میاید. طراحی سایت این دانشگاه بسیار خلاقانه و متفاوت می باشد و آنرا به یکی از نمونه های موفق طراحی سایت طب سنتی تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی جنبه های مختلف آن میپردازیم.
  • دیدگاه بصری: طراحی سایت این دانشگاه به صورت متریال دیزاین میباشد. این نوع طراحی به نوعی دشوار می باشد. چراکه در متریال دیزاین مدیریت رنگ ها بسیار مهم می باشد و این سایت به خوبی از عهده ی آن بر آمده است. اسلایدر این سایت تماما از عکس هایی با رنگ بندی های متنوع و البته مرتبط پر شده است. رنگ بندی بخش های دیگر نیز به همراه آیکون های متنوع که به صورت بهینه کار شده اند همراه می باشد. همچنین افکت Hover بر روی تصاویر به صورت بسیار خلاقانه و زیبایی کار شده است که در مجموع تجربه ی بصری لذت بخشی از بازدید سایت در ذهن کاربر به جای میگذارد.
  • دیدگاه کاربری: یکی از مهم ترین عوامل در تجربه کاربری در هر سایت، قرارگیری منوها و دسترسی ساده می باشد. منوها در این سایت بسیار زیبا و کارامد درست شده اند. منوها کاملا خوانا و نکات تایپوگرافی در آنها به خوبی رعایت شده است و همچنین دسترسی به نقاط مختلف سایت توسط منو بسیار ساده و کاربردی می باشد. ابزار جستجوی قدرتمند و ساده سازی منوها نیز از دیگر نکات مثبت طراحی سایت این دانشگاه از دیدگاه کاربری می باشد.
  • دیدگاه ساختاری: در این سایت تمامی بخش ها با رنگ بندی فوق العاده از یکدیگر جدا شده اند. همچنین به دلیل شیشه ای بودن منوی شناور بخش بندی سایت به خوبی قابل تشخیص می باشد. سایت از خاصیت ریسپانسیو بودن مناسبی برخوردار است و منوها در حالت ریسپانسیو نیز به خوبی قابل استفاده می باشند.

متن قبل : طراحی سایت طب سنتی تجاری

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت""طراحی سایت حرفه ای""طراحی سایت فروشگاهی""طراحی سایت شرکتی""شرکت طراحی وب سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: