ویژگی های اسکرولر مناسب در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

قابلیت اسکرول در واقع همان پیمایش بر روی یک صفحه برای دیدن تمام اجزای آن است. عده ی زیادی از ویژگی های اسکرولر مناسب در طراحی سایت خود استفاده نمی کنند و عموما این موضوع باعث تجربه ای نه چندان دلچسب برای کاربر می شود. در این مقاله قصد داریم تعدادی از ویژگی های اسکرولر مناسب در طراحی سایت را به صورت خلاصه توضیح دهیم.

ویژگی های اسکرولر مناسب در طراحی سایت چیست ؟

ایجاد یک اسکرولر مناسب در طراحی سایت معمولا موضوعی است که کمتر به آن توجه می شود. اهمیت رعایت ویژگی های اسکرولر مناسب در طراحی سایت در این است که معمولا کاربران به نوار یک نوار اسکرول معمولی دقتی ندارند و گاها حتی آن را نیز پیدا نمی کنند. یکی دیگر از این مشکلات خارج از محدوده بودن این نوار است که ممکن است از دید کاربر خارج باشد و گاها اسکرول دارای هیچ علایم اسلایدی نمی باشد. چند مورد از ویژگی های اسکرولر مناسب در طراحی سایت به صورت زیر می باشد :

  • نمایش موقعیت صفحه: نشان دادن موقعیت قرارگیری صفحه یکی از مهمترین موارد از ویژگی های اسکرولر مناسب در طراحی سایت می باشد. سعی کنید اسکرولر را به شکلی تنظیم کنید تا برای کاربر مشخص باشد که چه مقدار از صفحه مانده و چقدر آن را خوانده است.
  • نوار پیشرفت: این مورد از ویژگی های اسکرولر مناسب در طراحی سایت های تک صفحه ای بسیار کاربرد دارد. سعی کنید در بالای صفحه به صورت شناور یک نوار پیشرفت کوچک و تقریبا شیشه ای قرار دهید که با اسکرول کردن صفحه به پایین واکنش نشان دهد.
  • سادگی: سادگی یکی دیگر از موارد مهم از ویژگی های اسکرولر مناسب در طراحی سایت میباشد. چرا که عموما بازدید کنندگان به اسکرول های قدیمی عادت دارند. برای بدست آوردن بهترین نتیجه سعی کنید از طراحی یک اسکرولر عجیب و پیچیده اجتناب کنید. بهترین راه ویرایش و جلوه بخشی به همان تم ساده و قدیمی اسکرولر است.

متن قبل: انواع اسکرول در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت""طراحی سایت حرفه ای""طراحی سایت فروشگاهی""طراحی سایت شرکتی""شرکت طراحی وب سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: