API در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

امروزه بدون وجود API در طراحی سایت کار طراحی سایت می تواند بسیار مشکل شود. API در طراحی سایت درواقع به رابط های نرم افزاری ای می گویند که ارتباط بین نرم افزارهای مختلف را پیاده سازی می کنند. در این مقاله قصد داریم به صورت خلاصه به کلیت API در طراحی سایت بپردازیم.

 

API در طراحی سایت چیست ؟

API ها در همه جا کاربرد دارند. به طور مثال وقتی یک تکه از متن از یک صفحه کپی میشود و در داخل یک نرم افزار مانند Microsoft Word پیست می شود درواقع یک API این کار را ممکن می کند. امروزه استفاده از API در طراحی سایت های مربوط به کمپانی های بزرگ و مطرح در سطح جهانی نیز بسیار رایج شده است. به طور مثال ارتباط بین تمام شبکه های اجتماعی مانند Facebook یا Twitter با اپلیکیشن های آنها که در گوشی های تلفن همراه یافت میشود توسط API ها انجام میپذیرد.

حال این سوال پیش میاید که API ها چگونه این ارتباط را ممکن می کنند؟ در جواب این سوال باید گفت که درواقع api ها با نمایان کردن قسمتی از عملکرد واطلاعات نهفته در برنامه ها باعث ایجاد تعامل آنها با محیط خارج می شود. البته این آشکار سازی در یک چهارچوب امنیتی بسیار قدرتمند صورت می گیرد و نفوذ به آنها گاها کار مشکلی می باشد. به این طریق نیازی به استخراج کد از یک برنامه و نوشتن و پیاده سازی آن بر روی یک برنامه یا سایت دیگر نیست.

در حال حاضر استفاده از API در طراحی سایت نیز بسیار گسترده شده است. به طور مثال استفاده از نقشه ی گوگل در یک سایت و یا اشتراک گذاری یک صفحه با وجود API در طراحی سایت ممکن می شود. همچنین استفاده از API در طراحی سایت های فروشگاهی به منظور استفاده از فروشگاه با استفاده از اپلیکیشن مخصوص امروزه بسیار رایج شده است.

متن بعد: ویژگی های API ها در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت""طراحی سایت حرفه ای""طراحی سایت فروشگاهی""طراحی سایت شرکتی""شرکت طراحی وب سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: