Sitemap در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

با اینکه بسیاری از طراحان حرفه ای سایت از اهمیت و تعریف sitemap در طراحی سایت با خبرند، هنوز کسانی هستند که از این موضوع اطلاع درستی ندارند. در این مقابه قصد داریم به طور خلاصه تعریفی درست از Sitemap ارائه دهیم .

Sitemap در طراحی سایت چیست ؟

Sitemap در طراحی سایت درواقع یک فایل متنی شامل آدرس صفحات موجود در سایت می باشد. Sitemap می تواند تمامی اطلاعات و داده های مربوط به متای صفحات موجود در سایت را نیز شامل شود. وجود Sitemap در طراحی سایت باعث می شود تا ربات های خزنده ی موتورهای جستجو به راحتی به صفحات شما دسترسی پیدا کنند و حتی به ربات ها در مورد بروزرسانی صفحات و ایجاد محتوای جدید خبر بدهد. Sitemap در طراحی سایت الزاما به معنای ایندکس شدن تمامی صفحات شما نیست اما با شانس این موضوع را بسیار افزایش خواهد داد.

حال اگر سایت شما حاوی بیش ار 5000 صفحه می باشد و یا سایز sitemap شما بیشتر از 10 مگابایت شده باشد شما ملزم به استفاده از چند sitemap خواهید شد. همچنین می توانید با استفاده از فشرده سازی gzip حجم آن را کاهش داده و به زیر 10 مگابایت برسانید. با این حال اگر از چند Sitemap در طراحی سایت خود استفاده می کنید باید فایل مربوط به هر sitemap در فایلی با عنوان sitemap index file لیست شود. با این کار درواقع به موتورهای جستجو وجود چند Sitemap در طراحی سایت خود را می دهید.

وجود Sitemap در طراحی سایت یکی از مهم ترین عناصر لازم در طراحی سایت می باشد و حتی گوگل تاکید بسیار زیادی برای وجود آن کرده است. Sitemap را می توان به صورت دستی نوشت. با این حال حتی می توان آن را توسط یک سری ابزار های آنلاین و رایگان ساخت. یکی از این ابزارها سایت xml-sitemaps می باشد. این سایت تا تعداد 500 آدرس را به سادگی و تنها با چند کلیک ساده sitemap می کند.

متن بعد: ساختار sitemap در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت""طراحی سایت حرفه ای""طراحی سایت فروشگاهی""طراحی سایت شرکتی""شرکت طراحی وب سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: