LESS در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

LESS در طراحی سایت یک فریمورک CSS است که از قوانین CSS استفاده می کند. استفاده از LESS در طراحی سایت هایی که در آنها از CSS به صورت زیاد استفاده شده باشد کاربرد دارد.

LESS در طراحی سایت چیست ؟

LESS در ابتدای ساب 2009 توسط آقای Saller معرفی و رونمایی شد. در آن زمان کسی با قدرت و مزایای استفاده از LESS در طراحی سایت آشنا نبود. اما در کمتر از یک سال وقتی طراحان سایت فهمیدند که با به کارگیری LESS در طراحی سایت می توانند به سادگی توابع تعریف کنند و برای یک خاصیت متغیر تعریف کنند نسبت به آن اشتیاق نشان دادند. این استیاق باعث گسترش این فریمورک شد .

LESS از یک کامپایلر بر مبننای جاوا اسکریپت استفاده می کند که کد های نگارش یافته را به فرمت استاندارد CSS تبدیل می‎کند. استفاده از LESS در طراحی سایت باعث پویایی بیشتر زبان CSS می شود و به کمک قابلیت های متعدد آن میتوان از زبان CSS به عنوان یک زبان برنامه نویسی یاد نمود.

ویژگی های LESS

  • MIXINS ها : این امکان درواقع قادر هست تمام مشخصات کلاس مورد نظر یا id را در خود ذخیره کند. شما فقط نام یک کلاس یا id را به عنوان یک مشخصه ی CSS انتخاب کنید تا LESS به آن مراجعه کرده و تمامی مشخصه های آن را به محل جدید اضافه کند.
  • متغیرها: با استفاده از LESS در طراحی سایت میتوان مجموعه ای از متغیرها را تعریف کرده و سپس از آن ها در تمام CSS های خود استفاده کرد.
  • توابع: یکی ار بهترین ویژگی های استفاده از LESS در طراحی سایت توابع می باشند. با کمک توابع میتوان از عملیات هایی مانند ضرب، تقسیم، جمع و تفریق استفاده کرد و و یک استایل قدرتمند و یا ساده را در یک جا به راحتی ایجاد کرد و در صورت لزوم چندین بار از آنها استفاده کرد.

متن قبل: فریمورک های css در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت""طراحی سایت حرفه ای""طراحی سایت فروشگاهی""طراحی سایت شرکتی""شرکت طراحی وب سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: