JQuery در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

از jquery در طراحی سایت به عنوان یکی از فریمورک های جاوا اسکریپت یاد میشود که امکان استفاده از یک سری قابلیت های از پیش ساخته شده را به برنامه نویس میدهد. در این مقاله قصد داریم در باره ی استفاده از jquery درطراحی سایت توضیح مختصری ارائه دهیم.

jquery در طراحی سایت چیست ؟

همانطور که گفته شد jquery یکی از فریمورک های جاوا اسکریپت است که بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است. استفاده از jquery در طراحی سایت باعث ایجاد هیچگونه دخالتی در کدهای اچ تی ام ال نمی‌شود و به عبارتی Unobtrusive محسوب می‌شود. این یعنی این که هیچ یک از کدهای  جاوا اسکریپت، داخل کدهای XHTML قرار نمی‌گیرند و از این نظر کدهای سایت کاملاً مجزا و مرتب خواهند بود.

امروزه فریمورک های جاوا اسکریپت بسیار گشترش یافته اند. با این حال دلیل اینکه بیشتر طراحان از jquery درطراحی سایت  خود با جاوا اسکریپت استفاده میکنند قابلیت های فوق العاده ی آن می باشد. به طور مثال با استفاده از jquery در طراحی سایت میتوان به راحتی و به سرعت انواع جلوه های حرکتی در صفحات اینترنتی را مبتنی بر فناوری ajax را ایجاد و مدیریت کرد و این کار هیچ نیازی به نوشتن تمام کدهای جاوا اسکریپت توسط برنامه نویس ندارد. چرا که خود jquery آن ها را به بهترین شکل تولید میکند.

از دیگر ویژگی های استفاده از jquery در طراحی سایت می‌توان به انتخاب تگ‌ها بر اساس قواعد CSS اشاره نمود. این موضوع باعث سهولت در اجرای پروژه می‌شود. از دیگر ویژگی های jquery در طراحی سایت میتوان به فراهم کردن محیطی که در آن به طراحان اطمینان اجرای کدهای جاوا اسکریپت را در هر مرورگری میدهد اشاره کرد. اهمیت این موضوع آنجاست که هر مرورگر ممکن است کدهای جاوا اسکریپت را به گونه ای متفاوت تفسیر کند و این موضوع اغلب باعث ایجاد مشکلات زیادی میشود.

متن قبلی : مزایای استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت""طراحی سایت حرفه ای""طراحی سایت فروشگاهی""طراحی سایت شرکتی""شرکت طراحی وب سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: