جاوا اسکریپت در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

امروزه استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی سایت به شکل گسترده بسیار رایج شده است. جاوا اسکریپت یکی از زبان های بسیار محبوب در برنامه نویسی محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم با جاوا اسکریپت در طراحی سایت کمی آشنا شویم.

جاوا اسکریپت در طراحی سایت چیست ؟

همانطور که گفته شد جاوا اسکریپت یک زبان بسیار محبوب برنامه نویسی می باشد. وجود جاوا اسکریپت در طراحی سایت به این صورت می باشد که درون کدهای HTML قرار می گیرد و توانایی تغییر عناصر صفحه و پویایی بیشتر آن را دارد. استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی سایت ار سال 2006 تا اکنون 68% رشد داشته است و بیش از 53% از جاوا اسکریپت در طراحی سایت خود استفاده میکنند و حتی جاوا اسکریپت به عنوان یکی از زبان های انتخابی برای توسعه اپلیکیشن ها برای اینترفیس جدید ویندوز 8 می باشد. توجه کنید که این ها تنها بخش کوچکی از محبوبیت جاوا اسکریپت در دنیای فناوری امروز می باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که جاوا اسکریپت و جاوا دو زبان مختلف هستند و با یکدیگر از نظر استفاده و ساختار فرق دارند . به طور مثال جاوا اسکریپت در طراحی سایت با دستورهای متنی کار میکند و می تواند به راحتی در یک سند HTML نوشته شود و برای نوشتن برنامه های ساده و ایجاد تعامل با کاربر در محیط وب بسیار مناسب می باشد. این در حالی است که برای آنکه دستورات جاوا قابل اجرا در صفحات ایننترنی باشد نیاز به کامپایل شدن آنها توسط یک کامپایلر به یک CLASS می باشد.

ساختار جاوا اسکریپت بسیار مشابه C++ می باشد و به همین دلیل در استفاده از زبان جاوا اسکریپت در طراحی وب سایت می اوان از بسیاری از دستورات C++ به همان شکل در جاوا اسکریپت نیز استفاده کرد. به طور مثال دستورانتی مانند While، for،  if و try and catch .

متن بعدی: مزایای استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت""طراحی سایت حرفه ای""طراحی سایت فروشگاهی""طراحی سایت شرکتی""شرکت طراحی وب سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: