ساخت یک کپچای ساده در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

گاهی اوقات طراحان ترجیه می دهند تا با کمک ساخت یک کپچای ساده در طراحی سایت خود از یک کپچای اختصاصی استفاده کنند. با این که این کار کمی غیر معقول به نظر می رسد و از لحاظ امنیتی نیز در مقایسه با دیگر کپچاها ممکن است ضعیفتر عمل کند، قصد داریم مراحل ساخت یک کپچای ساده در طراحی سایت را توضیح بدهیم.

مراحل ساخت یک کپچای ساده در طراحی سایت

مراحل ساخت یک کپچای ساده در طراحی سایت که حاوی اعداد باشد شامل 3 مورد می باشد :

  1. ساخت یک رشته تصادفی: طبیعتا برای ساخت یک کپچای ساده در طراحی سایت باید از یک داده رشته ای که به صورت Random توسط مرورگر ساخته می شود استفاده کنیم. برای ایجاد یک داده تصادفی عددی می توانیم از تابع mt_rend() در php استفاده کنیم. در مثال زیر یک رشته عددی 6 رقمی تولید خواهد شد:

mt_rand(100000,999999);

  1. نمایش رشته تصادفی: مرحله ی بعد برای ساخت یک کپچای ساده در طراحی سایت نمایش آن به کاربر می باشد. در این مرحله با استفاده از دستور echo متغیری که عدد تصادفی ما در آن ذخیره شده است را در فرم نمایش می دهیم. اکنون یک فیلد برای ورود اطلاعات توسط کاربر و یک فیلد به صورت مخفی حاوی کد تولید شده قرار میدهیم:

<input type=”text” name=”user_captcha” />

<input type=”hidden” value=”<?php echo $random; ?>” name=”captcha”

  1. دریافت و پردازش : در مرحله ی آخر از ساخت یک کپچای ساده در طراحی سایت به منظور پردازش و دریافت اطلاعات یک شرط ایجاد می کنیم که اگر کاربر بر روی دکمه ی ارسال داخل فرم کلیک کرد، اعتبارسنجی صورت بگیرد و در غیر اینصورت اعتبارسنجی انجام نشود. در نهایت با ایجاد یک شرط برای چک کردن کد وارد شده با کد تولید شده به صورت زیر عمل می کنیم :

if( ($_POST[‘captcha’]) != ($_POST[‘user_captcha’]) ){ … }

در پایان به این شرط دستور die را اضافه می کنیم تا در صورت اجرای شرط بالا (عدم تصاوی مقدار وارد شده با مقدار اصلی) مراحل پایان یابد و از ادامه دادن کاربر جلوگیری کند.

مراحل ساخت یک کپچای ساده در طراحی سایت و با کمک php به صورت بالا بسیار ساده بود. با این حال توصیه میشود که از کپچاهای ایمن تری مانند گوگل استفاده کنید.

متن قبل: کپچای گوگل در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: