امنیت CMS در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

امنیت CMS در طراحی سایت هایی که از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس، جوملا و از این قبیل CMS ها استفاده می کنند، به شرط رعایت یک سری موارد امکان پذیر می باشد. این نوع سیستم های مدیریت محتوا درکنار امکانات بی نظیر و فوق العاده ای که به کاربرانشان می دهند، در صورت عدم رعایت مواردی که برای امنیت CMS در طراحی سایت درنظر گرفته شده در خطر امنیتی بسیار جدی ای قرار می گیرند.

چگونه امنیت CMS در طراحی سایت را تامین کنیم ؟

  • عدم استفاده از ابزارهای کرک شده: با وجود ابزارها و قالب های بسیاری که برای cms ها وجود دارد، بعضی از آنها به صورت قفل شکسته در اختیار کاربران قرار می گیرد. دقت کنید که یکی از خطرناک ترین اعمال مرتبط با امنیت CMS در طراحی سایت استفاده از همین ابزارهای قفل شکسته استو اغلب اینگونه افزونه ها یا قالب ها باعث ایجاد حفره های امنیتی زیادی می شوند.
  • نام کاربری و رمز: امروزه اکثر صاحبان وبسایت از نام کاربری ADMIN برای ورود به سایتشان استفاده میکنند. دقت داشته باشید که حتما نام کاربری خود را تغییر دهید. درواقع اولین گام برای ایجاد امنیت CMS در طراحی سایت استفاده از یک نام کاربری متفاوت و رمزعبوری غیرقابل کشف می باشد.
  • افزونه های امنیتی: امنیت CMS در طراحی سایت با استفاده از افزونه ها عملی بسیار تاثیرگذار و ساده میباشد. استفاده از افزونه هایی که امنیت CMS در طراحی سایت را بالا می برند حتی در صورت رایگان نبودن از جمله ی پایه ای ترین اعمالی است که میتواند به راحتی انجام شود. از اینگونه افزونه ها می توان به better WP Security در وردپرس و JHack Guard برای جوملا نام برد.
  • استفاده از سرورهای واسط : وجود برخی سرویس ها که اغلب رایگان هستند و نقش ایجاد امنیت وبسایت شما را دارند باعث شده است که یکی دیگر از راه های ایجاد امنیت CMS در طراحی سایت به سادگی صورت بگیرد. از اینگونه سرویس ها میتوان به CloudFlare اشاره کرد که میتوانند سایت شما را در مقابل برخی حملات امنیتی حفاظت کنند. بسته به CMS شما، اینگونه سایت ها افزونه های مختلفی نیز ارائه می دهند.

متن قبل: پروتکل های امنیتی در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: