اشتباهات رایج در طراحی سایت 5
نوشته شده توسط : hiwebex

در 4 قسمت قبلی به اکثر اشتباهات رایج در طراحی سایت اشاره کردیم. با توجه به این که اشتباهات رایج در طراحی سایت موضوع بسیار مهمی است و از موارد زیادی تشکیل می شود مجبور به نشر آن در قالب 5 قسمت مختلف شدیم. حال در ادامه به آخرین قسمت از سری اشتباهات رایج در طراحی سایت می پردازیم.

اشتباهات رایج در طراحی سایت شامل چه مواردی می شود؟

  • بازشدن مداوم لینک ها در صفحه جدید: متاسفانه در بسیاری از سایت ها دیده می شود که اکثر لینک ها در صفحه ای جدید باز می شوند. استفاده از خاصیت در برخی موارد خوب است. اما استفاده ی زیاد آن به عنوان یکی از اشتباهات رایج در طراحی سایت شناخته می شود. به طور مثال تصور کنید که شما وارد یک صفحه ای می شوید، با توجه به این که شما به استفاده از کلید back بر روی موس خود عادت کرده اید، در صورت نیاز به بازگشت طبیعتا حس خوبی نخواهید داشت. چرا که شما مجبور شده اید تا از back خود مرورگرتان استفاده کنید.
  • عدم تغییر سایز فونت ها:در اکثر مواقع نوشته های یک صفحه برای بازدیدکننده کوچک میباشد و بازدیدکننده سعی در بزرگ کردن نوشته ها توسط مرورگر می کند. اما در برخی از سایت ها از خاصیت fix برای font-size در stylesheet ها استفاده شده که مانع از بزرگنمایی نوشته ها می شود.  برای جلوگیری از اینگونه اشتباهات رایج در طراحی سایت از تعریف سایز فونت ها به صورت fix خودداری کنید و بگزارید کاربر در صورت نیاز سایز متن ها را تغییر دهد.
  • عدم استفاده از آنالیزگرها: آنالیزگرها بهترین منبع برای شناخت اشتباهات رایج در طراحی سایت هستند. اینگونه ابزارها با آنالیز کردن سایت به تمامی اشتباهات درون آن پی برده و برای رفع آنها به شما راه حل میدهند.
  • عدم تست درست سایت: تمامی موارد گفته شده از اشتباهات رایج در طراحی سایت به دلیل عدم تست مداوم یک سایت به وجود میایند. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از هرگونه اشتباه در طراحی، سایت خود را بارها و بارها تست کنید و از صحت کارکرد تمامی قسمت ها به درستی و همچنین عدم وجود اشتباهات ذکر شده در طراحی سایت مطمئن شوید.

متن قبلی : اشتباهات رایج در طراحی سایت 4

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: