CMS در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

CMS در طراحی سایت به معنای سیستم مدیریت محتوا است. CMS در طراحی سایت وظیفه ویرایش و انتشار محتوای ایجاد شده را دارد. CMS تمامی المان های یک سایت را دربر می گیرد.

وجود CMS در طراحی سایت بسیار حیاتی است و بدون آن درواقع وبسایتی ایجاد نمی شود. درواقع cms نوعی نرم افزار است که بطور کامل از ایجاد، ویرایش و انتشار یک وبسایت را دارا می باشد. همچنین CMS در طراحی سایت قابلیت مدیریت ساختار سایت و شیوه ی نمایش صفحات و حتی ارتباط آنها با یکدیگر را دارا می باشد.

CMS درواقع تمامی محتوا را دریافت و بعد از ویرایش توسط نویسنده به شیوه ای که برای آن تعریف شده است، منتشر می کند. همچنین باید دانست که CMS مجموعه ای از رویه ها برای مدیریت پروسه ی کار در قالب یک محیط شرکتی است. این به این معناست که افراد زیادی با آن در ارتباط خواهند بود و محتوای خود را با آن ویرایش و منتشر می کنند. به همین دلیل ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات باید ساده باشد و همچنین ارتباط بین کاربران را بهبود دهد.

وظایف CMS در طراحی سایت چیست ؟

  • ایجاد محتوا : طبیعتا اولین خصوصیت CMS در طراحی سایت ایجاد محتوا است. برای ایجاد یک بستر مناسب برای ایجاد محتوا cms باید از خصوصیاتی مانند محیط تالیف یکپارچه ، جداکردن محتوا از محیط نماش دهنده ی آن و لینک سازی قدرتمند نام برد.
  • مدیریت محتوا: در کنار ایجاد محتوا، مدیریت محتوا خصوصیت دیگر CMS در طراحی سایت است. در ایجاد محتوا در cms وجود یک سری ابزارها الزامی می باشد. یکی از مهم ترین موارد در مدیریت محتوا، وجود امکان پشتیبان گیری به سادگی می باشد.
  • انتشار و نمایش: وقتی محتوای مورد نظر ایجاد شد، طبیعتا به ابزاری برای انتشار و نمایش آن نیاز است. وظیفه ی بعدی CMS در طراحی سایت نمایش مطلب و انتشار صحیح آن در سایت می باشد.

متن بعد: انتخاب CMS مناسب برای طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: