انواع آیکن ها در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

امروزه شاهد استفاده ار انواع آیکن ها در طراحی سایت به شکل گسترده ای هستیم. امروزه آیکن ها به یکی از فاکتورهای زیبایی بخشی و تبدیل به عنصری پر کاربرد در طراحی سایت شده است.

انواع آیکن ها در طراحی سایت کدامند ؟

آیکن ها به چند دسته اصلی تقسیم می شوند که هریک نسبت به نوع آن استفاده ی مختلفی دارد.  آیکن ها 4 نوع هستند :

  1. عکسی یا inline image : مورد اول از انواع آیکون ها در طراحی سایت نوع عکسی آن است. این نوع آیکن ها به صورت تصویری با فرمت jpeg ، png و یا gif می باشند. استفاده از اینگونه آیکن ها در میان انواع آیکن ها در طراحی سایت ساده ترین نوع کاربرد را دارند.
  2. آیکن های CSS : میان انواع آیکن ها در طراحی سایت استفاده از آیکن های CSS بسیار بهتر می باشد. دلیل بهتر بودن این نوع آیکن در مقایسه با دیگر انواع آیکن ها در طراحی سایت بارگذاری بسیار سریعتر و کاهش http request های وبسایت می باشد. نوع معمول این نوع آیکن، استفاده از آیکن های Bootstrap می باشد که به آن glyphicon نیز می گویند.
  3. آیکن های SVG : این نوع آیکن از فایل های تصویری با فرمت SVG استفاده می کند . تفاوت این نوع با دسته ی اول قابلیت تغییر سایز بهتر می باشد.
  4. آیکن های فونتی : این نوع آیکن ها شباهت زیادی به آیکن های CSS دارند. با اینکه CSS نیز از حالت فونتی برای آیکن ها استفاده می کند، استفاده از فونت های حاوی آیکن باعث ایجاد تنوع در انتخاب فونت می شود.

در کل، در میان انواع آیکن ها در طراحی سایت، استفاده از نوع CSS یا Glyphicon بسیار توصیه می شود. علاوه بر اینکه این نوع آیکن ها کیفیت بیشتری در ریسپانسیو شدن سایت در میان انواع مختلف آیکن ها در طراحی سایت دارند، از حجم بسیار کمتری نیز برخوردارند. حال اگر شما آیکن موردنظر خود را میان آیکن های CSS پیدا نکردید، استفاده از یک فونت حاوی آیکن به شدت توصیه می شود.

متن بعد: فواید استفاده از آیکن ها در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: