طراحی سایت در مقابل توسعه سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

واژه ی طراحی سایت بسیار شناخته است. در صورتی که واژه ی توسعه سایت گاها برای بسیاری شبهه برانگیز است. در ادامه به صورت مختصر در مورد این دو و مفاهیم حواشی آنها میپردازیم.

طراحی سایت، به طراحی ظاهر و یا برنامه های تحت وب میگویند. یک طراح سایت با ابزارهای گرافیکی زیادی آشنا میباشد. به طور مثال Photoshop ، Illustrator و نرم افزار های مشابه آن از جمله ابزارهای طراحی سایت میباشد. یک طراح سایت بیشتر از آنکه به کدنویسی نیاز داشته باشد به طراحی المان های بصری نیازمند است.

توسعه سایت، به معنای ساخت و کدنویسی هسته و ساختار یک سایت . یک توسعه دهنده ی وبسایت در مقابل کسی که طراحی سایت میکند بیشتر نیازمند علوم مربوط به کدنویسی است تا علوم گرافیکی. درواقع 3 نوع توسعه سایت وجود دارد :

  1. Front end : در توسعه سایت Front end، نیاز به دانستن علوم پایه ای HTML و CSS است. در نظر داشته باشید که ترکیب یک طراح سایت و یک توسعه دهنده ی سایت Front end، ترکیب بسیار مناسبی برای طراحی سایت میباشد.
  2. Backend : در توسعه سایت Backend، نیاز به دانش برنامه نویسی گونه هایی خاص از زبان برنامه نویسی است. از این زبان های خاص میتوان به Python ، Django و Ruby اشاره کرد. همچنین اینگونه برنامه نویسان به دانش پایگاه های داده نیز نیازمندند.
  3. Full Stack Developer : به کسانی که هر دو مورد فوق را باهم داشته باشند Full stack Developer گفته میشود.

با این حال، امروزه با گسترش روزافزون اینترنت، مفاهیم گفته شده رو به کمرنگ شدن میروند. امروزه طراحی سایت ترکیبی فوق العاده از تمامی موارد فوق است و یم طراح وبسایت موفق، محدود به مفاهیم توسعه سایت نمیشود و داشتن تمامی علوم فوق امروزه به عنوان دانش پایه ای در طراحی سایت بشمار میرود.

 

جهت سفارشسفارش طراحی سایت

اخرین اخبار های وبکسhttps://t.me/hiwebex





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: