رزولوشن در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

اندازه تصویر و رزولوشن در طراحی سایت عاملی تاثیر گذار است. در دنیای فوق العاده پیچیده طراحی سایت، متخصصان حرفه ای با تکنیک های بسیار دشوار مواجه می شوند، که با مسئله وضوح صفحه نمایش به یکی از بزرگترین دلایل سردرگمی تبدیل می شود.

نتیجه طراحی سایت به اندازه تصاویر و نحوه نمایش آن ها بستگی دارد. طراحی سایت ترکیبی است از اجزاء منعطف و قابل نمایش مانند متن و اجزاء ثابت که از پیکسل تشکیل شده اند مانند تصاویر.

تاثیر رزولوشن در طراحی سایت

اصطلاح رزولوشن در طراحی سایت برای صفحه نمایش به کار می رود که تعداد پیکسل های یک صفحه شامل پیکسل های افقی و عمودی است، مانند 1024 × 768، که در آن شماره اول به تعداد پیکسل های افقی و شماره دوم به تعداد پیکسل های عمودی اشاره دارد.

رزولوشن در طراحی سایت مقادیر متفاوتی دارد اما برای طراحی وب سایت با اجزاء پیکسلی باید مشخص کنید میزان گستره محتوا چقدر باشد. امکان گذاشتن تصویر 2000 پیکسلی در صفحه وب 90% با حداکثر رزولوشن 1024 پیکسل وجود ندارد. تصویر برای نمایش در چنین صفحه نمایشی بسیار بزرگ است. بنابراین، تعیین جامعه مخاطب و طراحی برای آن ها مهم ترین بخش این فرآیند است. تغییرات در رزولوشن در طراحی سایت در دهه گذشته به طور چشمگیری به چشم می خورد.

می توانید اندازه تصویر را با CSS یا HTML تعریف کنید (آپلود تصویر 800 پیکسلی و به مرورگر اعلام کنید آن را در عرض 400 پیکسلی نمایش دهد)، همچنین جاوا اسکریپت می تواند به طور خودکار تغییر اندازه تصویر انجام دهد تا متناسب با رزولوشن های متفاوت صفحه نمایش باشد. اما طراحی برای رایج ترین رزولوشن روز هنوز امری مهم محسوب می شود. امروزه عمدتا رزولوشن در طراحی سایت  766 × 1366 است.

توجه داشته باشید که تصاویر با اندازه های متفاوت می توانند رزولوشن یکسانی داشته باشند یا برعکس زمانی که دو تصویر با اندازه یکسان باشند می توانند رزولوشن متفاوتی داشته باشند.

جهت سفارش:سفارش طراحی سایت

اخرین اخبار های وبکس





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: