طراحي سايت و تاثير منفي محتوا بر روي افراد
نوشته شده توسط : hiwebex

با توجه به افزايش علاقه كودكان و نوجوانان به بازي هاي رايانه اي، طراحان سايت در پي ايجاد محتوا هایی هستند كه بتوانند باعث گزراندن اوقات فراغت آنها گردند. يكي از بازي هايي كه امروزه نوجوانان و جوانان بسياري از كشورها از جمله كشورهاي آسياي شرقي را تحت تاثير قرارداده است، بازي بسيار خطرناك نهنگ آبي يا نهنگ سفيد ميباشد.  به طوري كه اين بازي منجر به افزايش خودكشي در اين كشورها شده است.

سازنده اين بازي فيليپ بوديكين، دانشجوي 21 ساله روانشناسي است كه هدف او از طراحي اين بازي خالي كردن جهان از ادم هاي ضعيف است. شركت  فيسبوك اعلام كرد كه اين بازي با عبارات، هشتگ ها و گروه هايي كه به كار برده است، باعث تشويق خودكشي در نوجوانان و جوانان شده است. به طوري كه آنها را از نظر روانشناختي طوري تحريك مي كند كه وظايف جسورانه خود را تا قبل از مرحله 50 كه اقدام به خودكشي است، انجام دهند. در طراحي سايت مخصوصا در طراحي سايت هايي كه براي سرگرمي ساخته ميشوند، بايد استانداردهاي لازم كنترل شوند تا محتوا بر کاربران آنها تاثیر منفي نداشته باشد.

حمايت فيسبوك در جلوگيري از رواج محتوا با تاثير منفي در طراحی سایت

در روز 10 سپتامبر، روز پيشگيري از خودكشي جهاني، فيسبوك اعلام كرد كه مردم هند را با افرادي كه اطلاعات حمايتي و پيشگيرانه نسبت به خودكشي دارند از طريق News Feed متصل خواهد كرد. از جمله نكاتي كه بايد هنگام طراحي سايت در اين موارد مدنظر قرار داد، اين است كه راهي را نشان دهد تا از بروز چنين مشكلاتي جلوگيري كرده و با داشتن محتوا با  تاثير مثبت و اثرگذار به جامعه و مردم كمك كند.

فيسبوك جايي است كه مردم به يكديگر متصل مي شوند و موضاعات خود را به اشتراك ميگذارند. موسسات و همكاران بهداشت رواني توصيه كرده اند كه متصل بودن با يكديگر يك عامل مهم در پيشگيري از خودكشي است. همچنين فيسبوك به والدين توصيه كرده است كه با فرزندان كودك و نوجوان خود به صورت آنلاين و تصويري مكالمه داشته باشند و از محتوا ي بازي هاي آنها باخبر باشند تا از بروز چنين مواردي جلوگيري شود.  Sowjanya در يك نشست اعلام كرد كه حتما بايد  دانش‌آموزان را در مورد خطرات اين بازي آگاه كنيم. زيرا بيشتر قربانيان دانش اموزان در رده سنی پایین هستند كه تاكنون هيچ مسئوليتي به آنها محول نشده است. ماموران مربوطه نيز اقداماتي براي محدود كردن سطح دسترسي افراد كم سن و سال كرده اند.

جهت سفارش:سفارش طراحی سایت

اخرین اخبار های وبکس:https://t.me/hiwebex





:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: