طراحی سایت حرفه ای و بررسی فرمت PNG در تصاویر
نوشته شده توسط : hiwebex

در بخش های قبل در خصوص انواع فرمت تصاویر و ویژگی های آن در طراحی سایت حرفه ای صحبت کردیم. در این بخش می خواهیم شما را با فرمت PNG تصاویر در طراحی سایت حرفه ای آشنا کنیم. در طراحی سایت حرفه ای از لحاظ قدمت می توان گفت که فرمت PNG نسبت به سایر فرمت های ذخیره تصاویر جدیدتر است. یکی از ویژگی های بارز این فرمت در طراحی سایت حرفه ای قابلیت ذخیره رنگ ها به صورت palette است. اگر در طراحی سایت خود از این فرمت استفاده می کنید باید بگویم که قابلیت استفاده از طیف زیادی از رنگ ها را برای خود فراهم کرده اید. اما یکی از معایب بزرگ این فرمت این است که در همه مرورگرها قابلیت نمایش ندارد.

ویژگی های استفاده از فرمت PNG در طراحی سایت حرفه ای

یکی از مهمترین ویژگی های فرمت PNG در طراحی سایت حرفه ای پشتیبانی از ۲۴ بیت رنگ می باشد. علاوه بر این در صورت استفاده از این فرمت شما یک پشتیبانی مناسب از Transparency خواهید داشت. شفافیت تصویر از ویژگی های مهم یک عکس با کیفیت می باشد که در صورت استفاده از این فرمت می توانید تصاویر باکیفیت از نظر شفافیت و رنگ بندی را داشته باشید.

از دیگر قابلیتهای ویژه ی این فرمت نمایش دیاگرام ها ی باکیفیت و بهتر از فرمت JPEG می باشد. از دیگر خصوصیات این فرمت ایجاد یک متن توصیفی کوتاه برای تصاویر است تا به این طریق توسط موتورهای جستجو به راحتی پیدا شوند. یکی دیگر از ویژگی های این فرمت غلبه بر محدودیت های ۸ بیت رنگ در فرمت GIF است که در فرمت PNG ۸ بیت  از پالت ۲۵۶ رنگی استفاده می شود. در صورت استفاده از فرمت PNG شما قدرت استفاده از میلیون ها رنگ را برای خود فراهم آورده اید.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی سایت حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: