بازاریابی دارویی
نوشته شده توسط : hiwebex

طراحی سایت دارویی به منظور بازاریابی دارویی یکی از ابزارهایی است که می تواند بسیار مؤثر واقع شود. طراحی سایت دارویی هم می تواند برای شرکت های داروسازی انجام شود و هم برای داروخانه ها که به نوعی فروشندگان و عرضه کنندگان دارو محسوب می گردند. به دلیل حساسیت ویژه ای که در زمینه مصرف دارو وجود دارد، در طراحی سایت شرکت های دارویی و داروخانه ها، طراحان سایت می بایست نکات بسیاری را مد نظر قرار دهند تا بتوانند در امر بازاریابی دارویی موفق عمل نموده و کاربران بیشماری را از طریق طراحی سایت فنی و حرفه ای به سمت برند خود جلب نمایند. اما بر سر راه بازاریابی دارویی شرکت های تولید کننده دارو، موانعی نیز وجود دارد که در ادامه به بیان برخی از این موانع می پردازیم.

موانع موجود بر سر راه بازاریابی دارویی

  • مالیات های سنگین : یکی از مشکلاتی که در زمینه بازاریابی دارویی وجود دارد، مالیات های سنگینی است که از سوی دولت بر داروها اعمال می گردد، این مالیات سنگین موجب می شود که شرکت های دارویی و داروخانه ها، نتوانند داروها را به قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار دهند و در نتیجه مشتریان از خرید داروهای گران قیمت اجتناب می ورزند.
  • داروخانه های دولتی : داروخانه های دولتی، با بهره مندی از تسهیلاتی که دولت در اختیارشان قرار می دهد، می توانند داروهای بیشتر و به قیمت مناسب تری در اختیار مردم قرار دهند و این امر موجب می شود که داروخانه های خصوصی، در امر بازاریابی دارویی و جذب مشتریان با مشکل مواجه گردند.
  • بازار سیاه : یکی از مشکلات عمده که در حوزه محصولات دارویی همواره مطرح بوده و هست، وجود بازار سیاه می باشد. بدین ترتیب که شرکت های دارویی در طراحی سایت دارویی خود به معرفی محصولی می پردازند که این محصول به طور عمده توسط دلالان خریداری شده و در بازار سیاه به قیمت بیشتری به فروش می رسد. مشتریان با مراجعه به سایت شرکت دارویی، خواهان خرید داروی مزبور شده و وقتی به داروخانه ها مراجعه می نمایند، موفق به تهیه آن نمی شوند و بنابراین نسبت به تهیه آن دارو دلسرد شده و استراتژی بازاریابی دارویی آن شرکت با شکست مواجه می گردد.

نکات مهم در طراحی سایت دارویی به منظور بازاریابی دارویی

  • ارائه بروشور داروها : یکی از نکاتی که در طراحی سایت دارویی می بایست مورد توجه طراحان سایت قرا گیرد، قرار دادن بروشور داروها از طریق طراحی سایت دارویی می باشد.
  • معرفی و ارائه مکمل ها : امروزه مکمل های دارویی، در میان مردم جایگاه خاصی پیدا کرده اند و بیشتر افرادی که به سلامت خود اهمیت می دهند، از چنین مکمل هایی در رژیم غذایی خود استفاده می نمایند. شرکت های دارویی با تولید چنین مکمل هایی از طریق طراحی سایت و معرفی این محصولات در کنار سایر محصولات دارویی که تولید می نمایند، می توانند گامی مؤثر در جهت بازاریابی دارویی بردارند.
  • معرفی داروخانه ها : یکی دیگر از اقداماتی که تولیدکنندگان دارو می توانند در طراحی سایت دارویی خود به منظور بازاریابی دارویی به کار ببندند، معرفی داروخانه هایی است که محصولات دارویی تولیدی آن شرکت دارویی، در آنها عرضه می گردد.

در این مقاله به بررسی بازاریابی در حوزه دارو پرداخته و همچنین مشکلاتی که شرکت های دارویی و داروخانه ها در امر بازاریابی دارویی خود با آن مواجه می باشند را بیان نمودیم. در ادامه به بیان ویژگی هایی که در طراحی سایت دارویی می بایست مورد توجه طراحان قرار بگیرد، پرداختیم.

متن قبل: قابلیت و ویژگی های طراحی سایت دارویی 2

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام

 





:: برچسب‌ها: سفارش طراحی سایت شرکتی , انجام طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت ارزی , طراحی سایت صرافی ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: